Kurs
Kursy z wojciechem kozłowskim
Chcesz dowiedzieć się więcej o nerwie błędnym i jego znaczeniu klinicznym? Chcesz nauczyć się oceniać postawę dziecka i kształtować prawidłowe nawyki ruchowe oraz poznać pomysły na terapię?
Dowiedz się więcej o kursach:
Termin: 26.10.2024r, godz. 9.00-17.30 – rekrutacja otwarta
Zapisz się tutaj: KLIK
Cena: 590 zł (płatne w ciągu 5 dni od przesłania formularza zgłoszeniowego).
Kurs online.
O kursie:
W pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej spotykamy się ze stanem sympatykotonii, czyli wzmożonego pobudzenia części współczulnej układu nerwowego.
Idąc spać musimy „wyhamować” a mając wyzwanie jak poranne wstanie z łóżka do przedszkola musimy „przyspieszyć”. I to musi działać, przez cały dzień!
Układ autonomiczny jest nierozerwalnie związany z układem hormonalnym, naszym zachowaniem i odczuwanymi emocjami, napięciem mięśniowym w spoczynku, oddychaniem, ciśnieniem krwi…
Generalnie rzecz ujmując, z całym ciałem! Dlatego też jego dysfunkcja może powodować liczne, pozornie niepowiązane ze sobą dolegliwości o których dzieci nie są w stanie nam powiedzieć a objawia się to zachowaniem często nazywanym „trudnym”.
Ten warsztat poświęcony jest przywspółczulnej części układu autonomicznego z perspektywy terapii SI w odniesieniu do teorii poliwagalnej jak i klasycznego podejścia do nerwu błędnego.
Skupimy się na nerwie błędnym od strony budowy, fizjologii i części praktycznej. Zagłębimy się w tajemnice niedocenianego zmysłu interocepcji. W trakcie zajęć dowiesz się, jak prostym testem sprawdzić integralność nerwu błędnego, jak rozróżnić nadmierne pobudzenie współczulne od przywspółczulnego i jak dobrać strategię pracy z dzieckiem w przypadku, kiedy nerw błędny jest jednym z winowajców specyficznego zachowania się dziecka z perspektywy zaburzeń integracji sensorycznej.
PROGRAM KURSU
1. Czym jest nerw błędny, gdzie się znajduje i jego funkcje (układ autonomiczny)?
2. Jak działa nerw błędny u dziecka z wyzwaniami rozwojowymi jak np. zaburzenia integracji sensorycznej?
3. Powiązanie nerwu błędnego z teorią poliwagalną w kontekście integracji sensorycznej.
4. Wpływ nerwu błędnego na trudności w interakcjach społecznych. (Model mózgu – Trójca MacLeana).
5. Interocepcja jako ważny element w pracy nerwu błędnego.
6. Samoregulacja, samokontrola to nie to samo. Co jest ważniejsze i kiedy?
7. Mierzenie funkcjonowania nerwu błędnego.
8. Jak właściwie stymulować i aktywować nerw błędny.
9. Ćwiczenia aktywujące nerw błędny.
10. Bierne metody aktywowania nerwu błędnego.
11. Podążanie za dzieckiem jako wsparcie dla nerwu błędnego – jak to zrobić? (różne modele pracy z dzieckiem przez pryzmat funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego)
12. Co możemy zrobić jako terapeuci integracji sensorycznej a czego nie w pracy na nerwie błędnym.
godz. 9.00-17.30
Zapisz się tutaj: KLIK
Termin: 28.09.2024, godz. 9.00-17.30 – rekrutacja otwarta
Zapisz się tutaj: KLIK
Cena: 590 zł (płatne w ciągu 5 dni od przesłania formularza zgłoszeniowego).
Kurs online.
O kursie:
Warsztat wprowadza kursantów w świat fizjoterapeutycznego pojmowania zagadnień nad motorycznością człowieka. Jest to próba odpowiedzi na często zadawane mi pytania od terapeutów SI niebędących związanych z zawodem medycznym. Co było pierwsze: zaburzenia motoryczne czy zaburzenia SI a może odruchy?! Warsztaty są próbą poszerzenia spojrzenia na problemy sensoryczne od strony medycznej jak i sposobów ‘ćwiczenia/stymulacji’ funkcjonujących w fizjoterapii, a mających również swoje miejsce w oddziaływaniach w zakresie terapii SI.
Na warsztatach poznacie Państwo sposoby i techniki bezpiecznego wsparcia oraz przemyślanego stymulowania poszczególnych zmysłów odpowiedzialnych za napięcie mięśniowe i postawę dziecka, jako podstawy prawidłowego rozwoju sensomotorycznego.
Doświadczenia zebrane podczas ćwiczeń warsztatowych pozwolą Państwu na skuteczniejsze pomaganie swoim podopiecznym, a Wasza praca stanie się łatwiejsza, bardziej efektywna i satysfakcjonująca. Będziecie Państwo w stanie dostosować oczekiwania wobec dziecka/ucznia do jego możliwości, a także, rozumiejąc jego specyficzne potrzeby i trudności, zastosować w klasie lub w domu skuteczne interwencje, które pozwolą mu osiągnąć sukces edukacyjny.
PROGRAM KURSU
Dzięki uczestnictwu w warsztatach dowiecie się Państwo:
– dlaczego budowa stopy jest tak ważna dla kształtowania się postawy człowieka
– jak ocenić stan funkcjonowania systemu regulującego postawę człowieka oraz samo napięcie mięśniowe
– poznacie sposoby oddziaływania na podstawowe zmysły regulujące napięcie mięśniowe w ujęciu fizjoterapeutycznym
– zaznajomicie się z największą siecią okalającą nasze ciało, jaką jest ‘powięź’ oraz poznacie sensoryczne receptory interocepcji, przez co będziecie odróżniać tzw.’ czucie głębokie’ od ‘propriocepcji’ i zrozumiecie dlaczego dziecko chodzi na palcach chcąc ustabilizować wzrok
– poznacie terapię sensoryczną opartą na sensorycznym wsparciu (BSMT)
Warsztat odbędzie się w godzinach 9.00-17.30.
Zapisz się tutaj: KLIK
Termin: 12.10.2024, godz. 9.00-17.30 – rekrutacja otwarta
Zapisz się tutaj: KLIK
Cena: 590 zł (płatne w ciągu 5 dni od przesłania formularza zgłoszeniowego).
Kurs online.
O kursie:
Na warsztatach poznają Państwo sposoby i techniki bezpiecznego oraz przemyślanego stymulowania poszczególnych zmysłów, jako podstawy prawidłowego rozwoju sensomotorycznego.
Doświadczenia zebrane podczas ćwiczeń warsztatowych pozwolą Państwu na skuteczniejsze pomaganie swoim podopiecznym, a Wasza praca stanie się łatwiejsza, bardziej efektywna i satysfakcjonująca. Będziecie Państwo w stanie dostosować oczekiwania wobec dziecka/ucznia do jego możliwości, a także, rozumiejąc jego specyficzne potrzeby i trudności, zastosować w klasie lub w domu skuteczne interwencje, które pozwolą mu osiągnąć sukces edukacyjny.
PROGRAM KURSU
Dzięki uczestnictwu w warsztatach dowiecie się Państwo:
– dlaczego mamy siedem zmysłów i jak one funkcjonują oraz które są najistotniejsze dla rozwoju dziecka;
– jak ocenić stan funkcjonowania zmysłów dziecka głęboko wielorako niepełnosprawnego;
– jak postrzega świat dziecko z zaburzoną sferą sensoryczną;
– jak powinniśmy ‘nasze postrzeganie świata’ dostosować do ‘sposobu postrzegania’ przez dziecko z zaburzeniami rozwoju, aby nawiązać wspólny język.
Kurs odbędzie się w godzinach 9.00-17.30.
Zapisz się tutaj: KLIK
mgr Wojciech Kozłowski

Fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, terapii bazalnej i bilateralnej, instruktor sportu, terapeuta CST Upledgera. Wykładowca akademicki na kierunkach logopedia, neurologopedia i integracja sensoryczna. Od wielu lat pracuje z dziećmi, od 1994 roku jest fizjoterapeutą w Przedszkolu Specjalnym „Orzeszek” – placówce Stowarzyszenia Na Tak wspierającej dzieci z wieloraką niepełnosprawnością. Współautor rozdziału książki „Rozwój daje radość” pod redakcją Jacka Kielina. Od 2005 roku zajmuje się diagnozowaniem Zaburzeń Przetwarzania Sensorycznego i prowadzeniem terapii. Pracuje systemowo z niemowlakami i rodzicami po trudnościach okołoporodowych, starając się minimalizować traumatyczne doznania powstałe w trakcie przychodzenia na świat. Członek The International Association of Healthcare Practitioners. PWZFz: 10833. Prowadzi stronę dla terapeutów i rodziców dzieci z trudnościami rozwojowymi: www.terapiazmyslow.pl
Uwagi !
Wpłaty wpisowego należy dokonać w ciągu 5 dni roboczych od daty zgłoszenia (w przeciwnym razie zgłoszenie jest anulowane).
Całkowita wpłata musi zostać wniesiona do 28 dni przed początkiem kursu.
Wpłaty należy dokonać na konto:
Fundacja Promyk Słońca
42 1050 1012 1000 0090 8056 2698
ING Bank Śląski S.A.
Podczas kursu dostępna jest bezpłatnie kawa, herbata i przekąski. Obiady można zamawiać we własnym zakresie – firma cateringowa przywozi je na miejsce kursu. Koszt obiadu: 30 zł.
Przed budynkiem dostępny jest PŁATNY parking.
Na miejscu można dokonać również zakupu produktów i książek oferowanych w naszym sklepie – www.sklep.promykslonca.pl