Kurs

Kurs online

NERW BŁĘDNY I JEGO ZNACZENIE KLINICZNE Z PERSPEKTYWY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Wojciech Kozłowski
Warsztat wprowadza kursantów w świat fizjoterapeutycznego pojmowania zagadnień nad motorycznością człowieka.
590 zł
Kurs obejmuje

Czego się nauczysz

  •  poznasz budowę i fizjologię nerwu błędnego
  • poznasz wpływ nerwu błędnego na trudności w interakcjach społecznych
  • jak mierzyć funkcjonowanie nerwu błędnego 
  • poznasz metody i ćwiczenia aktywujące nerw błędny

Wymagania

  • komputer podłączony do internetu

Opis

W pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej spotykamy się ze stanem sympatykotonii, czyli wzmożonego pobudzenia części współczulnej układu nerwowego.

Idąc spać musimy „wyhamować” a mając wyzwanie jak poranne wstanie z łóżka do przedszkola musimy „przyspieszyć”. I to musi działać, przez cały dzień!

Układ autonomiczny jest nierozerwalnie związany z układem hormonalnym, naszym zachowaniem i odczuwanymi emocjami, napięciem mięśniowym w spoczynku, oddychaniem, ciśnieniem krwi…

Generalnie rzecz ujmując, z całym ciałem! Dlatego też jego dysfunkcja może powodować liczne, pozornie niepowiązane ze sobą dolegliwości o których dzieci nie są w stanie nam powiedzieć a objawia się to zachowaniem często nazywanym „trudnym”.

Ten warsztat poświęcony jest przywspółczulnej części układu autonomicznego z perspektywy terapii SI w odniesieniu do teorii poliwagalnej jak i klasycznego podejścia do nerwu błędnego.

Skupimy się na nerwie błędnym od strony budowy, fizjologii i części praktycznej. Zagłębimy się w tajemnice niedocenianego zmysłu interocepcji. W trakcie zajęć dowiesz się, jak prostym testem sprawdzić integralność nerwu błędnego, jak rozróżnić nadmierne pobudzenie współczulne od przywspółczulnego i jak dobrać strategię pracy z dzieckiem w przypadku, kiedy nerw błędny jest jednym z winowajców specyficznego zachowania się dziecka z perspektywy zaburzeń integracji sensorycznej.

PROGRAM KURSU
1. Czym jest nerw błędny, gdzie się znajduje i jego funkcje (układ autonomiczny)?

2. Jak działa nerw błędny u dziecka z wyzwaniami rozwojowymi jak np. zaburzenia integracji sensorycznej?

3. Powiązanie nerwu błędnego z teorią poliwagalną w kontekście integracji sensorycznej.

4. Wpływ nerwu błędnego na trudności w interakcjach społecznych. (Model mózgu – Trójca MacLeana).

5. Interocepcja jako ważny element w pracy nerwu błędnego.

6. Samoregulacja, samokontrola to nie to samo. Co jest ważniejsze i kiedy?

7. Mierzenie funkcjonowania nerwu błędnego.

8. Jak właściwie stymulować i aktywować nerw błędny.

9. Ćwiczenia aktywujące nerw błędny.

10. Bierne metody aktywowania nerwu błędnego.

11. Podążanie za dzieckiem jako wsparcie dla nerwu błędnego – jak to zrobić? (różne modele pracy z dzieckiem przez pryzmat funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego)

12. Co możemy zrobić jako terapeuci integracji sensorycznej a czego nie w pracy na nerwie błędnym.

godz. 9.00-17.30

 

Ważne informacje:

  • kurs online
  • uczestnicy otrzymają certyfikaty i zaświadczenia zgodne z 2019 r. w sprawie Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych

Prowadzący

W_Kozlowski-min

Wojciech Kozłowski

fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, terapii bazalnej i bilateralnej, instruktor sportu, terapeuta CST Upledgera

Prowadzi strony dla terapeutów i rodziców dzieci z trudnościami rozwojowymi: terapiazmyslow.pl oraz si–poznan.pl

rejestracja

    Formularz rejestracji

    Województwo:

    Dane do faktury: (opcjonalne)


    TakNie


    TakNie


    TakNie

    Informacje o ochronie danych osobowych
    Administratorem danych osobowych jest Fundacja „Promyk Słońca" z siedzibą w Warszawie przy ul. Złotej 61/100. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji usługi szkoleniowej ... więcej