Kurs

Terapia Integracji Sensorycznej II stopnia

Informacje podstawowe


馃搯2-17 listopada 2024r.  – rekrutacja otwarta

Prowadzenie: Magdalena Okrzasa oraz dr El偶bieta Binek – ekspertki z wieloletnim do艣wiadczeniem w SI i w pracy z dzie膰mi z zaburzeniami

馃搯 2025 

Prowadzenie: mgr Aleksandra Owczarz-Jankowska, lek med. Joanna Kryszczy艅ska i wsp  – ekspertki z wieloletnim do艣wiadczeniem w SI i w pracy z dzie膰mi z zaburzeniami

Adresaci: psycholodzy, pedagodzy maj膮cy do艣wiadczenie kliniczne w pracy z dzie膰mi z zaburzeniami, logopedzi, fizjoterapeuci, kt贸rzy uko艅czyli kurs integracji sensorycznej I stopnia (uwaga! osoby nie nale偶膮ce do w/w grup nie mog膮 otrzyma膰 certyfikatu uko艅czenia kursu).

Liczba godzin: 140

Promocja do 31.08.2024! 

Cena: 4100 4000z艂 (900z艂 wpisowego+3100z艂 p艂atne przed kursem) 

Najni偶sza cena z ostatnich 30 dni: 4100 z艂

馃巵Oferta specjalna: W PAKIECIE TANIEJ! Zapisz si臋 na kurs I i II stopnia i zap艂a膰 300 z艂 mniej! Cena pakietu: 5600 z艂, w sk艂ad pakietu wchodz膮:

  • 鉃★笍TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ I STOPNIA – NEUROBIOLOGICZNE PODSTAWY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ – kurs online, 2-6.10.2024, prowadzenie: Magdalena Okrzasa i dr El偶bieta Binek oraz 鉃★笍TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ II STOPNIA – Wroc艂aw, 2-17.11.2024, prowadzenie: Magdalena Okrzasa i dr El偶bieta Binek i wsp.

Formularz zg艂oszeniowy na pakiet z promocj膮馃憠 kliknij tutaj

Co to jest integracja sensoryczna?
Dr Ayres – tw贸rczyni metody SI – definiuje integracj臋 sensoryczn膮 jako proces, w kt贸rym nast臋puje organizacja dostarczanych do naszego organizmu wra偶e艅, tak by mog艂y by膰 wykorzystane w celowym, zako艅czonym sukcesem dzia艂aniu. Metoda integracji sensorycznej to system 膰wicze艅, kt贸re maj膮 nauczy膰 m贸zg w艂a艣ciwego reagowania na bod藕ce zewn臋trzne.

Dla kogo przeznaczona jest terapia metod膮 integracji sensorycznej?
Metoda przeznaczona jest g艂贸wnie dla dzieci z trudno艣ciami w uczeniu si臋 (trudno艣ci wynikaj膮ce z dysleksji, dysortografii itp.), dzieci autystycznych, z m贸zgowym pora偶eniem dzieci臋cym, zespo艂em Downa, nadpobudliwych psychoruchowo, nies艂ysz膮cych, niewidomych. Terapia metod膮 SI okre艣lana jest jako terapia naukowej zabawy. Dziecko wykonuje 膰wiczenia i zabawy ruchowe, kt贸re poprawiaj膮 jako艣膰 odbierania, przesy艂ania i organizowania bod藕c贸w, czyli og贸lnie jako艣膰 funkcjonowania system贸w sensorycznych.

Zapisz si臋 ju偶 dzi艣, aby pom贸c dzieciom odkrywa膰 艣wiat na nowo! 馃専

Uwagi:

  • Kurs ko艅czy si臋 egzaminem i uzyskaniem certyfikatu.
  • Ci膮偶a jest przeciwwskazaniem do uczestnictwa w kursie
  • Miejsce kursu:聽Niepubliczna Plac贸wka Kszta艂cenia Ustawicznego Promyk S艂o艅ca, Wroc艂aw, ul. Swobodna 8a

Uko艅czenie kursu 鈥濱ntegracja sensoryczna鈥 umo偶liwia prac臋 w charakterze terapeuty integracji sensorycznej min. w ramach w艂asnej dzia艂alno艣ci (prywatny gabinet).

W przypadku wykorzystywania metody w przedszkolu / szkole / poradni psychologiczno 鈥 pedagogicznej 鈥 absolwent kursu mo偶e u偶ywa膰 element贸w tej metody w trakcie zaj臋膰, kt贸re mo偶e prowadzi膰 zgodnie ze swoimi kwalifikacjami np.

  • w ramach zaj臋膰 wwr 鈥 osoba, kt贸ra
    • uko艅czy艂a jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub,
    • uko艅czy艂a studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
    • uko艅czy艂a jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto uko艅czy艂a studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii w艂a艣ciwej dla pobudzania psychoruchowego i spo艂ecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub;
    • ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy;
  • w ramach zaj臋膰 rewalidacyjnych 鈥 osoba, kt贸ra
    • uko艅czy艂a studia lub zak艂ad kszta艂cenia nauczycieli, w zakresie odpowiednim do niepe艂nosprawno艣ci uczni贸w, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szko艂y lub rodzaju plac贸wki, lub
    • posiada wykszta艂cenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szko艂y lub rodzaju plac贸wki oraz przygotowanie pedagogiczne, a ponadto uko艅czy艂a studia podyplomowe, zak艂ad kszta艂cenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie odpowiednim do niepe艂nosprawno艣ci uczni贸w.

Podstawa prawna:

Rozporz膮dzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczeg贸艂owych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli

ramowy Program kursu

zaj臋cia odbywaj膮 si臋 w godz. 9.00-16.45 (zako艅czenie ostatniego dnia o godz. 14.00)

  • modulacja sensoryczna 鈥 charakterystyka obszaru przetwarzania informacji sensorycznej.
  • modulacja sensoryczna 鈥 kliniczny obraz zak艂贸ce艅. dieta sensoryczna jako program naprawczy.
  • pr贸by kliniczne: ruchy ga艂ek ocznych, lateralizacja, pr贸by oralne
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych pr贸b obserwacji klinicznej+ film
  • aspekty fizjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem z zak艂贸ceniami przetwarzania sensorycznego.
  • pr贸by kliniczne: pozycje antygrawitacyjne, test Schidera, rotacja g艂owy w pozycji czworaczej
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych pr贸b obserwacji klinicznej+ film
  • m贸zgowe pora偶enie dzieci臋ce w 艣wietle teorii si-specyfika pracy terapeutycznej
  • wolne ruchy r膮k, kr膮偶enie ramion, tu艂owia stabilizacja centralna
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych pr贸b obserwacji klinicznej + film
  • zak艂贸cenia przetwarzania sensorycznego i specyfika pracy z dzie膰mi z zespo艂em downa
  • pr贸by kliniczne: r贸wnowaga dynamiczna, statyczna kokontrakcja,
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych pr贸b obserwacji klinicznej+ filmy
  • kontrola posturalna
  • pr贸by kliniczne: pr贸ba palce-kciuk, pr贸ba palce-nos, diadochokineza
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych pr贸b obserwacji klinicznej+ i filmy
  • r贸偶nicowanie sensoryczne – charakterystyka obszaru
  • r贸偶nicowanie 鈥 kliniczny obraz zak艂贸ce艅
  • pr贸by kliniczne: 艂apanie i rzucanie pi艂ki, pr贸by na koordynacj臋 dla starszych dzieci, skoki, niepewno艣膰 grawitacyjna
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych pr贸b obserwacji klinicznej+ i filmy
  • praksja
  • zak艂贸cenia funkcjonowania sensorycznego u dzieci z zespo艂em kruchego chromosomu
  • testy jako pr贸by kliniczne: test identyfikacji palc贸w, test lokalizacji bod藕ca dotykowego, test grafestezji analiza wynik贸w
  • jako艣ciowa analiza poziomu wykonywania test贸w, analiza przypadk贸w klinicznych i film
  • trudno艣ci w uczeniu si臋.
  • testy jako pr贸by kliniczne: test przekraczania linii 艣rodka cia艂a, test obustronnej koordynacji ruchowej. analiza wynik贸w
  • jako艣ciowa analiza poziomu wykonywania test贸w, analiza przypadk贸w klinicznych i film
  • zaburzenia uwagi u dzieci z ADHD w 艣wietle teorii si
  • ADHD
  • testy jako pr贸by kliniczne: test kinestezji, test oczopl膮su porotacyjnego + analiza wynik贸w
  • jako艣ciowa analiza poziomu wykonywania test贸w, analiza przypadk贸w klinicznych i film
  • rozw贸j ma艂ego dziecka w 艣wietle teorii si
  • ma艂e dziecko- zak艂贸cenia proces贸w samoregulacji.
  • testy + analiza wynik贸w: kopiowanie wzor贸w, r贸wnowaga, r贸偶nicowanie
  • jako艣ciowa analiza poziomu wykonywania test贸w, analiza przypadk贸w klinicznych i film
  • procesy samoregulacji w aspekcie sensorycznym
  • programy domowe diety sensorycznej dla ma艂ego dziecka
  • obraz zaburze艅 rozwojowych w spectrum autyzmu.
  • zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dzieci z autyzmem.
  • trening s艂uchowy
  • stymulacje s艂uchowe w pracy w terapii si
  • zak艂贸cenia umiej臋tno艣ci komunikacyjnych w 艣wietle teorii si
  • wspomaganie metod膮 si dzieci z FASD
  • koordynacja ruchowa
  • warunki pracy gabinetowej- sprz臋t terapeutyczny
  • my艣lenie kliniczne w post臋powaniu diagnostycznym przebiegu proces贸w
  • 膰wiczenia: analiza arkuszy diagnostycznych pod k膮tem doboru pr贸b i test贸w do poszczeg贸lnych obszar贸w zaburze艅 si
  • post臋powanie diagnostyczne zak艂贸ce艅 proces贸w si dla ma艂ych dzieci.
  • zasady diagnozy dzieci z powa偶niejszymi zak艂贸ceniami rozwojowymi.
  • techniki wyciszaj膮ce w terapii si
  • plany terapii

rejestracja

    Formularz rejestracji

    Wojew贸dztwo:

    Dane do faktury: (opcjonalne)


    TakNie


    TakNie


    TakNie

    Informacje o ochronie danych osobowych
    Administratorem danych osobowych jest Fundacja 鈥濸romyk S艂o艅ca" z siedzib膮 w Warszawie przy ul. Z艂otej 61/100. Dane osobowe przetwarzane s膮 w celu realizacji us艂ugi szkoleniowej ... wi臋cej

    Uwagi !

    Wp艂aty wpisowego nale偶y dokona膰 w ci膮gu 5 dni roboczych od daty zg艂oszenia (w przeciwnym razie zg艂oszenie jest anulowane).
    Ca艂kowita wp艂ata musi zosta膰 wniesiona do 28 dni przed pocz膮tkiem kursu.

    Wp艂aty nale偶y dokona膰 na konto:
    Fundacja Promyk S艂o艅ca
    42 1050 1012 1000 0090 8056 2698
    ING Bank 艢l膮ski S.A.

    Podczas kursu dost臋pna jest bezp艂atnie kawa, herbata i przek膮ski. Obiady mo偶na zamawia膰 we w艂asnym zakresie – firma cateringowa przywozi je na miejsce kursu. Koszt obiadu: 25 z艂.聽

    Przed budynkiem dost臋pny jest P艁ATNY parking.聽

    Na miejscu mo偶na dokona膰 r贸wnie偶 zakupu produkt贸w i ksi膮偶ek oferowanych w naszym sklepie – www.sklep.promykslonca.pl