Najbliższe kursy dla logoepdów
Kurs
Jesteś logopedą i chcesz poszerzyć swoją wiedzę?
- Przyjdź na specjalistyczne warsztaty prowadzone przez najlepszych specjalistów
- Podnieś swoje umiejętności prowadzenia terapii
- Zdobądź nową wiedzę, którą z powodzeniem wykorzystasz w pracy
Sprawdź nasze kursy:
- SZEGÓŁY ORGANIZACYJNE:
- Prowadzenie: Paulina Gałczyńska
- Liczba godzin: 36
- Cena: 1200 (płatne do 5 dni po przesłaniu zgłoszenia)
- Kurs online na platformie ClickMeeting
- Demo programów komputerowych służących do projektowania i drukowani tablic z symbolami: Mówik Print, Boardmaker (ważny 30 dni), Tobii Communicator 5 (ważny 30 dni)
- Kilka gigabajtów gotowych pomocy dydaktycznych w postaci plików pdf oraz plików do edycji (w formie linku)
- Szablon scenariusza zajęć oraz materiały do trzech przykładowych zajeć AAC (film, symbole do druku, scenariusz)
- Podręczną bazę danych dotyczącą AAC- listę rekomendowanych źródeł wiedzy
- Wszystkie omawiane arkusze diagnostyczne
- Listę celów w AAC
PROGRAM KURSU
I zjazd: I Dzień 8.00-16.00, II dzień 8.00-16.00
- Kompetencje komunikacyjne- funkcje i znaczenie
- AAC- co to jest? Najważniejsze terminy: AAC a mowa, rola partnera w komunikacji, mity w AAC, zespół w pracy terapeutycznej, kwestie prawne w AAC
- Jak się komunikować bez mowy- ćwiczenia
- Diagnoza umiejętności komunikacyjnych- zasoby dziecka: historia uczenia się AAC z analizą dotychczasowej dokumentacji, aktualne strategie komunikacyjne dziecka- autorski arkusz
- Metody dostępu w AAC
- Symbole- przegląd dostępnych baz płatnych i darmowych
- Pierwsze „słowa” w AAC
- AAC- różnorodność strategii- przegląd i prezentacja narzędzi
- Pierwsze strategie- jak zacząć komunikacje- model aktywny
II zjazd I dzień 8.00-16.00, II dzień 8.00-16.00
- AAC sposobem na edukację specjalną
- Jak tworzyć pomoce edukacyjne z wykorzystaniem AAC: wykorzystanie planów aktywności- warsztaty z tworzenia planów; projektowanie tablic komunikacyjnych w Mówik Princie; czytanie uczestniczące (gotowe książki z symbolami, adaptacje dostępnych książek, tworzenie własnych) część warsztatowa- wspólne zaprojektowanie książeczki; śpiewanie uczestniczące, część warsztatowa- wspólne zaprojektowanie piosenki; tworzenie teledysków w programie Power Point; historyjki odnoszące się do doświadczeń dzieci- wykorzystanie zdjęć dziecka i jego rodziny; zagadki, część warsztatowa- indywidualne projektowanie zagadek; gry planszowe; wybór aktywności podczas terapii; struktura zdania- wydłużanie długości wypowiedzi; matematyka; historyjki kreatywne; inne pomysły (listy zakupów, kolorowanie, pisanie itp); lap booki tematyczne – pomysły na tworzenie oraz proponowane temat
- Paszport (folder) osobisty
Paulina Gałczyńska pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego (Uniwersytet Wrocławski), terapeuta AAC, wykładowca akademicki, autorka bloga na Facebooku „AAC Komunikacja wspomagająca Wrocław”, terapeuta dzieci z autyzmem, absolwentka licznych kursów i konferencji związanych z komunikacją alternatywną i wspomagającą:
–”Obsługa i tworzenie prezentacji w programie Eyefeel” do sterowania wzrokiem AssisTech
-„Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących” Mówik
– Wszyscy angażujemy się i komunikujemy się – szkolenie z zakresu AAC- Kraków- Susan Norwell (USA)
– Eyetracking w AAC – Tobii Communicator 5 Akademia Mogę Potrafię Chcę
– Rola logopedy we wspomaganiu rozwoju komunikacji dziecka potrzebującego AAC,
– Nowoczesne technologie w komunikacji z dzieckiem z niepełnosprawnością
– VB-MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii. Program do oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zab.
– Diagnoza funkcjonowania młodzieży i dorosłych z zaburzeniami rozwoju TTAP
– Picture Exchange Communication System. PECS Poland
– Rozwijanie kluczowych Umiejętności Komunikacyjnych. PECS Poland
– Wykorzystanie AAC w pracy z uczniami z autyzmem
– Komunikacja alternatywna I i II poziom
– Kurs początkowy (poziom A0) Polskiego Języka Migowego
- SZEGÓŁY ORGANIZACYJNE:
- Prowadzenie: dr Jacek Kozłowsk
- Liczba godzin: 16
- Cena: 650 (płatne do 5 dni po przesłaniu zgłoszenia)
- Kurs online na platformie ClickMeeting
- Program kursu obejmuje zagadnienia związane z kształtowaniem nowych umiejętności, eliminowaniem zachowań niepożądanych oraz generalizowaniem i utrzymywaniem efektów terapii. Uczestnikom kursu prezentowane są sposoby rejestrowania przebiegu i oceny efektywności terapii, a także ogólne zasady pisania programów terapeutycznycH
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ:
- patrzenia na Zaburzenie ze spektrum autyzmu z perspektywy behawioralnej,
- zasad doboru zachowań do interwencji,
- definiowania i oceniania zachowań do interwencji,
- technik behawioralnych służących rozwijaniu i redukowaniu zachowań,
- metod służących uzyskiwaniu generalizacji efektów,
- zasad pisania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych,
- zasad etycznych dotyczących stosowania technik behawioralnych.
PROGRAM KURSU
DZIEŃ 1 godz. 9.00-16.00
- Podstawowe założenia analizy behawioralnej jako nauki o zachowaniu.
- Behawioralna teoria autyzmu.
- Behawioralna charakterystyka dzieci z autyzmem.
- Omówienie głównych celów terapii behawioralnej: rozwijania zachowań deficytowych, redukowania zachowań trudnych, generalizowania i utrzymywania efektów terapii.
DZIEŃ 2 godz. 9.00-16.00
- Omówienie kolejnych etapów terapii behawioralnej: analizy poziomu funkcjonowania dziecka, wyboru celów interwencji, wyboru metod pracy, rejestrowania przebiegu terapii, oceny jej rezultatów.
- Zasady pisania programów edukacyjno-Terapeutycznych.
SZEGÓŁY ORGANIZACYJNE:
- Prowadzenie: Barbara Ołdakowska-Żyłka
- Liczba godzin: 6
- Cena: 490 (płatne do 5 dni po przesłaniu zgłoszenia)
- Miejsce kursu: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Promyk Słońca, Wrocław, ul. Swobodna 8a
KORZYŚCI:
- Zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego jako zaburzenia lękowego.
- Nabycie umiejętności trafnego i wczesnego rozpoznawania objawów MW.
- Zdobycie wiedzy na temat obszarów trudności z jakimi boryka się dziecko z MW w przedszkolu czy szkole.
- Skorzystanie z doświadczeń zespołu Poradni Terapii Mutyzmu „Mówię”.
PROGRAM KURSU
- MW – charakterystyka zaburzenia
- Diagnoza MW – kryteria diagnostyczne, proces diagnozy, wczesne objawy
- Diagnoza różnicowa
- Błędy diagnostyczne – konsekwencje zaniedbań w procesie diagnozy
- Mutyzm wybiórczy w różnych nurtach terapeutycznych
- Obszary trudności dziecka z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu i szkole
- Obszary trudności poza placówką edukacyjną
- Film edukacyjny – praca z materiałem w nim zawartym
SZEGÓŁY ORGANIZACYJNE:
- Prowadzenie: certyfikowany wykładowca K-Taping Academy – Roger Ehrenreich
- Liczba godzin: 20
- Cena: 1600zł (700zł wpisowe płatne do 5 dni po przesłaniu zgłoszenia + 900zł płatne do 4 tyg. przed kursem)ó
- Miejsce kursu: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Promyk Słońca, Wrocław, ul. Swobodna 8a
- W trakcie szkolenia uczestnicy poznają techniki aplikacji plastrów (mięśnie, więzadła, powięzi oraz aplikacje korygujące, a także wybrane aplikacje związane z układem limfatycznym) , stosowane w logopedii i terapii mowy.
- Na zakończenie szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikaty.
- Szkolenie prowadzą certyfikowani wykładowcy K-Taping Academy, legitymujący się długoletnim doświadczeniem praktycznym i dydaktycznym
PROGRAM KURSU
Teoria:
Podstawy terapii K-Taping®
– historia terapii K-Taping®
– własności materiału i praca z elastycznymi plastrami K-Tape®
– podstawy i rodzaje oddziaływania poszczególnych technik aplikacji
– efekty medyczne terapii K-Taping®
– wskazania do aplikacji
– przeciwwskazania
Ćwiczenia praktyczne
Uczestnicy szkolenia poznają między innymi następujące aplikacje:
– mięśnie brzucha
– mięśnie przykręgosłupowe
– mięśnie wielodzielne
– mięsień piersiowy większy/mniejszy
– mięśnie pochyłe przednie/tylne
– mięsień zębaty
– mięsień mostkowo-obojczykowo-sutkowy
– zatoka czołowa
– kość jarzmowa
– blizny
– ślinotok
– dysfunkcje obszaru skroniowo-żuchwowego
– stabilizacja żuchwy
– neuralgia nerwu trójdzielnego
– porażenie nerwu twarzowego
– udrożnienie twarzy
Dzień I 9.00-17.00
Dzień II 9.00-17.00
rejestracja
Uwagi !
Wpłaty wpisowego należy dokonać w ciągu 5 dni roboczych od daty zgłoszenia (w przeciwnym razie zgłoszenie jest anulowane).
Całkowita wpłata musi zostać wniesiona do 28 dni przed początkiem kursu.
Wpłaty należy dokonać na konto:
Fundacja Promyk Słońca
42 1050 1012 1000 0090 8056 2698
ING Bank Śląski S.A.
Podczas kursu dostępna jest bezpłatnie kawa, herbata i przekąski. Obiady można zamawiać we własnym zakresie – firma cateringowa przywozi je na miejsce kursu. Koszt obiadu: 30 zł.
Przed budynkiem dostępny jest PŁATNY parking.
Na miejscu można dokonać również zakupu produktów i książek oferowanych w naszym sklepie – www.sklep.promykslonca.pl