Ważny początek… Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka
Podniesienie kompetencji w zakresie świadomego planowania procesu rozwojowego z uwzględnieniem wczesnych doświadczeń dziecka.
- Prowadzący: dr n. med. A. Pietraszkiewicz
- termin: w trakcie ustalania
- godziny:
- czas trwania: 1 dzień
- godziny dydaktyczne: 4 godz.
- liczba uczestników: 50
Dane Ukryte (widoczne tylko dla zalogowanych)
- data rozpoczęcia: w trakcie ustalania
- data zakończenia: w trakcie ustalania
- kod kursu:
- kod edycji:
- nazwa skrócona:
Wymagana wpłata w wysokości 290 zł płatna do 5 dni po przesłaniu zgłoszenia. W opisie przelewu prosimy o wpisanie kodu kursu, który widoczny jest pod nazwą szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika.
- dla pedagogów, psychologów, logopedów, specjalistów pracujących z dziećmi z autyzmem
- kurs online poprzez własny komputer
- dyskusja online z prowadzącym, możliwość zadawanie pytań
- certyfikat ukończenia
- zaświadczenie MEN
Informacje podstawowe
Czego się nauczysz?
- Poznasz czynniki warunkujące prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka
- wzbogacisz warsztat pracy o praktyczną wiedzę umożliwiającą świadome i merytorycznie planowanie procesu rozwojowego z uwzględnieniem wczesnych doświadczeń dziecka.
Opis
Pierwszy rok życia stanowi podstawę zdolności do samodzielnego prawidłowego funkcjonowania człowieka, w tym także regulowania zarówno stanów wewnętrznych (emocji, myślenia, motywacji, radzenia sobie z trudnościami), jak i relacji z innymi ludźmi. We wszystkich obszarach rozwoju buduje się w tym okresie podwaliny prawidłowego dalszego rozwoju psychoruchowego i funkcjonowania w życiu dorosłym. Ogromne znaczenie ma w tym zakresie m.in. samoregulacja. Świadomość tych aspektów pomaga nam widzieć dziecko zarówno w perspektywie przeszłości, jak i przyszłości. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie świadomie i merytorycznie planować proces wychowawczo-edukacyjny zorientowany na sukces dziecka, rozumiany jako umiejętność radzenia sobie w sytuacjach problemowych.
Cele
- wzbogacanie warsztatu pracy o praktyczną wiedzę na temat czynników warunkujących prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka we wczesnym dzieciństwie
- podniesienie kompetencji w zakresie świadomego planowania procesu rozwojowego z uwzględnieniem wczesnych doświadczeń dziecka.
Plan kursu:
- Od sygnalizowania potrzeb do częściowo samodzielnego ich zaspokajania.
- Od bierności do samodzielnej eksploracji i zabawy.
- Od odruchów do swobodnego chodzenia i manipulowania przedmiotami.
- Od pełnej zależności od opiekuna do częściowo samodzielnego regulowania stanów emocjonalnych i autonomii.
- Od kontaktów z opiekunem do kontaktów z obcymi i rówieśnikami.
Ważne informacje:
- kurs online
- uczestnicy otrzymają certyfikaty i zaświadczenia zgodne z 2019 r. w sprawie Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych