Stymulowanie rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci w wieku przedszkolnym, czyli jak prowadzić zajęcia z wykorzystaniem podłogi interaktywnej
Omówienie funkcji wykonawczych i ich znaczenia w procesie uczenia się.
- Prowadzący: Beata Wacławowicz
- termin: w trakcie ustalania
- godziny: 11.00-13.00
- czas trwania: 1 dzień
- godziny dydaktyczne: 2,5 godz.
- liczba uczestników: 35
Dane Ukryte (widoczne tylko dla zalogowanych)
- data rozpoczęcia: w trakcie ustalania
- data zakończenia: w trakcie ustalania
- kod kursu:
- kod edycji:
- nazwa skrócona:
Wymagana wpłata w wysokości 190 zł płatna do 5 dni po przesłaniu zgłoszenia. W opisie przelewu prosimy o wpisanie kodu kursu, który widoczny jest pod nazwą szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika.
- dla pedagogów, psychologów, logopedów, specjalistów pracujących z dziećmi z autyzmem
- kurs online poprzez własny komputer
- dyskusja online z prowadzącym, możliwość zadawanie pytań
- certyfikat ukończenia
- zaświadczenie MEN
Stymulowanie rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci w wieku przedszkolnym, czyli jak prowadzić zajęcia z wykorzystaniem podłogi interaktywnej
Informacje podstawowe
Termin: do ustalenia – w sprawie szczegółów prosimy o kontakt: szkolenia@promykslonca.pl (w mailu prosimy o podanie dogodnego dla Państwa terminu).
Prowadzenie: Beata Wacławowicz
Adresaci: rady pedagogiczne
Liczba godzin: 2,5 godz.
Cena: do ustalenia
Szkolenie dla nauczycieli przedszkola poszerzające wiedzę na temat funkcji wykonawczych oraz doskonalące umiejętności praktyczne związane z rozwijaniem kompetencji bazowych u dzieci z wykorzystaniem podłogi interaktywnej.
Czego się nauczysz
- dowiesz się, co to są funkcje wykonawcze i jakie jest ich znaczenie w procesie uczenia się
- zapoznasz się z Metodą Integracji Funkcji Wykonawczych sprzyjającą osiąganiu dojrzałości szkolnej -model/styl pracy
- wzbogacisz warsztat pracy o umiejętność prowadzenia zajęć z wykorzystaniem podłogi interaktywnej (Magiczny Dywan, onEvo) i programów
- poznasz przykłady wspierania rozwoju funkcji wykonawczych w codziennej pracy edukacyjno-wychowawcze
Opis
Celem edukacji przedszkolnej jest przygotowanie dziecka do nauki w szkole. Jak pokazują badania z dziedziny neuropsychologii, wyniki szkolne dziecka, a następnie jego sukcesy życiowe i zawodowe zależą od poziomu rozwoju funkcji wykonawczych. Rozwój funkcji wykonawczych ma większe znaczenie dla gotowości szkolnej niż iloraz inteligencji. Podczas Rady Pedagogicznej przedstawiony zostanie Program Rozwoju Fundacji Wykonawczych – proponowana koncepcja pracy z dzieckiem – wraz z nowoczesnym narzędziem umożliwiającym jego realizację (fragmenty filmu z prowadzonych zajęć z dziećmi).
Program adresowany jest nie tylko dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi, ma charakter wspierający rozwój każdego dziecka w zakresie kompetencji bazowych związanych z przebiegiem procesu uczenia się:
- daje dziecku przestrzeń do naturalnego, samodzielnego eksperymentowania i doświadczania,
- nie hamuje naturalnej potrzeby ruchu,
- rozwija kompetencje komunikacyjne i społeczne,
- wspiera rozwój poznawczy,
- rozwija koncentrację uwagi,
- uczy korzystania z informacji zwrotnych,
- wdraża umiejętność planowania i monitorowania własnych działań,
- uczy kontrolowania emocji i hamowania impulsywnych reakcji,
- przygotowuje do nauki czytania.
Cele
- zainteresowanie nauczycieli przedszkola zagadnieniem funkcji wykonawczych
- wzbogacanie warsztatu pracy o wiedzę na temat nowych metod i narzędzi do przygotowania i prowadzenia zajęć
- doskonalenie kompetencji i warsztatu pracy nauczyciela
Plan szkolenia :
- Funkcje wykonawcze jako kompetencje bazowe.
- Co to są funkcje wykonawcze?
- Jakie jest ich znaczenie w procesie uczenia się?
- Wiek przedszkolny kluczowym etapem stymulowania rozwoju funkcji wykonawczych.
- Jakie elementy rozwoju wieku przedszkolnego najbardziej sprzyjają rozwojowi funkcji wykonawczych?
- Rola nauczyciela w stymulowania rozwoju funkcji wykonawczych.
- Jaki model/styl pracy edukacyjno-wychowawczej sprzyja osiąganiu dojrzałości szkolnej i dalszej perspektywie rozwoju.
- Metoda Integracji Funkcji Wykonawczych (innowacyjne narzędzie).
- Nasze doświadczenia (przybliżenie metody, filmy z dziećmi).
- Jak na co dzień wspierać rozwój funkcji wykonawczych?
- Przykłady ćwiczeń, które można włączyć w bieżące działania wychowawczo-edukacyjne.
Ważne informacje:
- kurs online
- uczestnicy otrzymają certyfikaty i zaświadczenia zgodne z 2019 r. w sprawie Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnyc