Terapia Integracji Sensorycznej I stopnia – neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej M.Okrzasa

2300,00 

Zarejestruj się / Zaloguj się przed dokonaniem zakupu

Poznasz teoretyczne podstawy integracji sensorycznej

Wygodna dyskusja na czacie podczas całego kursu – możliwość wymiany doświadczeń i zadawania pytań

Przygotujesz się do praktycznego kursu II stopnia

 

Wymagania:

komputer podłączony do internetu

CZYM JEST METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ​

Metoda integracji sensorycznej to system ćwiczeń, które mają nauczyć mózg właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne. Metoda przeznaczona jest głównie dla dzieci z trudnościami w uczeniu się (trudności wynikające z dysleksji, dysortografii itp.), dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa, nadpobudliwych psychoruchowo, niesłyszących, niewidomych. Terapia metodą SI określana jest jako terapia naukowej zabawy. Dziecko wykonuje ćwiczenia i zabawy ruchowe, które poprawiają jakość odbierania, przesyłania i organizowania bodźców, czyli ogólnie jakość funkcjonowania systemów sensorycznych.

Dr Ayres – twórczyni metody SI – definiuje integrację sensoryczną jako proces, w którym następuje organizacja dostarczanych do naszego organizmu wrażeń, tak by mogły być wykorzystane w celowym, zakończonym sukcesem

INFORMACJE ORGANIZACYJNE​

Cel kursu: Zdobycie umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej

Kurs kończy się uzyskaniem zaświadczenia uprawniającego do uczestnictwa w II stopniu szkolenia.

Po ukończeniu II stopnia i zdaniu egzaminu uczestnicy dostają certyfikat.

Ramowy plan kursu

Dzień I-IV: 9-17.45
Dzień V: 9-16.00

Historia i podstawowe założenia w teorii SI
Podziały zaburzeń procesów SI
Narzędzia diagnostyczne – obserwacja kliniczna i testy
Rola i budowa układu nerwowego (komórka nerwowa, synapsy)
Odruchy bezwarunkowe i warunkowe
Mózg-budowa i podział (płat czołowy, ciemieniowy, skroniowy, potyliczny)
Mózg-budowa i podział (kresomózgowie)
Mózg-budowa i podział (międzymózgowie)
Rdzeń kręgowy (opony mózgowia i rdzenia, płyn mózgowo-rdzeniowy)
System wzrokowy – budowa
System słuchowy – budowa
System przedsionkowy -budowa
System przedsionkowy- funkcje wyciszające
System przedsionkowy – funkcje motoryczne
System przedsionkowy- obszary zakłóceń, postępowanie terapeutyczne
Neuroanatomiczne podłoże pracy systemu czuciowego
Zaburzenia funkcji wyciszających pracy systemu dotykowego: 1.Obronność dotykowa jako zakłócenie procesów modulacji o podłożu czuciowym
Deficyt uwagi w aspekcie zakłóceń przetwarzania sensorycznego
Rola systemu czuciowego w rozwijaniu funkcji motorycznych- problemy grafomotoryczne.
Rola systemu czuciowego w rozwijaniu zdolności do planowania motorycznego
Wpływ bazowych systemów sensorycznych na rozwój mowy. System smakowy i zapachowy
Podstawowe założenia do terapii SI- diagnoza , plan terapeutyczny, terapia, film z terapii
Przykładowe stymulacje bazowych systemów sensorycznych
Praca warsztatowa: Kliniczny obraz dysfunkcji systemu czuciowego w zachowaniu dziecka.

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.