Czego się nauczysz kurs online
- patrzenia na Zaburzenie ze spektrum autyzmu z perspektywy behawioralnej,
- zasad doboru zachowań do interwencji,
- definiowania i oceniania zachowań do interwencji,
- technik behawioralnych służących rozwijaniu i redukowaniu zachowań,
- metod służących uzyskiwaniu generalizacji efektów,
- zasad pisania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych,
- zasad etycznych dotyczących stosowania technik behawioralnych.
Wymagania
komputer podłączony do internetu
Opis
Cel: zdobycie wiedzy na temat zasad, celów i etapów terapii behawioralnej
Program kursu obejmuje zagadnienia związane z kształtowaniem nowych umiejętności, eliminowaniem zachowań niepożądanych oraz generalizowaniem i utrzymywaniem efektów terapii. Uczestnikom kursu prezentowane są sposoby rejestrowania przebiegu i oceny efektywności terapii, a także ogólne zasady pisania programów terapeutycznych.
Plan kursu
DZIEŃ 1
Godziny: 9.00-16.00
Podstawowe założenia analizy behawioralnej jako nauki o zachowaniu.
Behawioralna teoria autyzmu.
Behawioralna charakterystyka dzieci z autyzmem.
Omówienie głównych celów terapii behawioralnej:
- rozwijania zachowań deficytowych,
- redukowania zachowań trudnych,
- generalizowania i utrzymywania efektów terapii.
DZIEŃ 2
Godziny: 9.00-16.00
Omówienie kolejnych etapów terapii behawioralnej:
- analizy poziomu funkcjonowania dziecka,
- wyboru celów interwencji,
- wyboru metod pracy,
- rejestrowania przebiegu terapii,
- oceny jej rezultatów.
- Zasady pisania programów edukacyjno-Terapeutycznych.
Prowadzący
- dr Jacek Kozłowski
doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii
Polskie Towarzystwo Analizy Behawioralnej, Uniwersytet Gdański, Zakład Psychologii Klinicznej i Neurolignwistyki.


faustynajoannab (zweryfikowany) –
Szkolenie odbylo się w życzliwej atmosferze. Omawiane dzialania diagnostyczno – terapeutyczne zostaly podparte solidnymi podstawami teoretycznymi.