Pakiet Integracji Sensorycznej – kurs I i II stopnia – M. Okrzasa

Pierwotna cena wynosiła: 6800,00 zł.Aktualna cena wynosi: 6460,00 zł.

Zarejestruj się / Zaloguj się przed dokonaniem zakupu

Pierwotna cena wynosiła: 2300,00 zł.Aktualna cena wynosi: 2185,00 zł.
Pierwotna cena wynosiła: 4500,00 zł.Aktualna cena wynosi: 4275,00 zł.

Dostępna ilość miejsc na kursie: 28

Oferta specjalna

🎁Oferta specjalna: W PAKIECIE TANIEJ! Zapisz się na kurs I i II stopnia i zapłać mniej!

 

CZYM JEST METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ​

Metoda integracji sensorycznej to system ćwiczeń, które mają nauczyć mózg właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne. Metoda przeznaczona jest głównie dla dzieci z trudnościami w uczeniu się (trudności wynikające z dysleksji, dysortografii itp.), dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa, nadpobudliwych psychoruchowo, niesłyszących, niewidomych. Terapia metodą SI określana jest jako terapia naukowej zabawy. Dziecko wykonuje ćwiczenia i zabawy ruchowe, które poprawiają jakość odbierania, przesyłania i organizowania bodźców, czyli ogólnie jakość funkcjonowania systemów sensorycznych.

Dr Ayres – twórczyni metody SI – definiuje integrację sensoryczną jako proces, w którym następuje organizacja dostarczanych do naszego organizmu wrażeń, tak by mogły być wykorzystane w celowym, zakończonym sukcesem

INFORMACJE ORGANIZACYJNE​

Cel kursu: Zdobycie umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej

Kurs I kończy się uzyskaniem zaświadczenia uprawniającego do uczestnictwa w II stopniu szkolenia. Po ukończeniu II stopnia i zdaniu egzaminu uczestnicy dostają certyfikat.

Ramowy plan kursu

Dzień I-IV: 9-17.45
Dzień V: 9-16.00

  • Historia i podstawowe założenia w teorii SI
  • Podziały zaburzeń procesów SI
  • Narzędzia diagnostyczne – obserwacja kliniczna i testy
  • Rola i budowa układu nerwowego (komórka nerwowa, synapsy)
  • Odruchy bezwarunkowe i warunkowe
  • Mózg-budowa i podział (płat czołowy, ciemieniowy, skroniowy, potyliczny)
  • Mózg-budowa i podział (kresomózgowie)
  • Mózg-budowa i podział (międzymózgowie)
  • Rdzeń kręgowy (opony mózgowia i rdzenia, płyn mózgowo-rdzeniowy)
  • System wzrokowy – budowa
  • System słuchowy – budowa
  • System przedsionkowy -budowa
  • System przedsionkowy- funkcje wyciszające
  • System przedsionkowy – funkcje motoryczne
  • System przedsionkowy- obszary zakłóceń, postępowanie terapeutyczne
  • Neuroanatomiczne podłoże pracy systemu czuciowego
  • Zaburzenia funkcji wyciszających pracy systemu dotykowego: 1.Obronność dotykowa jako zakłócenie procesów modulacji o podłożu czuciowym
  • Deficyt uwagi w aspekcie zakłóceń przetwarzania sensorycznego
  • Rola systemu czuciowego w rozwijaniu funkcji motorycznych- problemy grafomotoryczne.
  • Rola systemu czuciowego w rozwijaniu zdolności do planowania motorycznego
  • Wpływ bazowych systemów sensorycznych na rozwój mowy. System smakowy i zapachowy
  • Podstawowe założenia do terapii SI- diagnoza , plan terapeutyczny, terapia, film z terapii
  • Przykładowe stymulacje bazowych systemów sensorycznych
  • Praca warsztatowa: Kliniczny obraz dysfunkcji systemu czuciowego w zachowaniu dziecka.

Terapia Integracji Sensorycznej II stopnia

Dr Ayres – twórczyni metody SI – definiuje integrację sensoryczną jako proces, w którym następuje organizacja dostarczanych do naszego organizmu wrażeń, tak by mogły być wykorzystane w celowym, zakończonym sukcesem działaniu. Metoda integracji sensorycznej to system ćwiczeń, które mają nauczyć mózg właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne.

Dla kogo przeznaczona jest terapia metodą integracji sensorycznej?
Metoda przeznaczona jest głównie dla dzieci z trudnościami w uczeniu się (trudności wynikające z dysleksji, dysortografii itp.), dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa, nadpobudliwych psychoruchowo, niesłyszących, niewidomych. Terapia metodą SI określana jest jako terapia naukowej zabawy. Dziecko wykonuje ćwiczenia i zabawy ruchowe, które poprawiają jakość odbierania, przesyłania i organizowania bodźców, czyli ogólnie jakość funkcjonowania systemów sensorycznych.

Zapisz się już dziś, aby pomóc dzieciom odkrywać świat na nowo! 🌟

Uwagi:

  • Kurs kończy się egzaminem i uzyskaniem certyfikatu.
  • Ciąża jest przeciwwskazaniem do uczestnictwa w kursie
  • Miejsce kursu: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Promyk Słońca, Wrocław, ul. Swobodna 8a

Ukończenie kursu „Integracja sensoryczna” umożliwia pracę w charakterze terapeuty integracji sensorycznej min. w ramach własnej działalności (prywatny gabinet).

W przypadku wykorzystywania metody w przedszkolu / szkole / poradni psychologiczno – pedagogicznej – absolwent kursu może używać elementów tej metody w trakcie zajęć, które może prowadzić zgodnie ze swoimi kwalifikacjami np.

  • w ramach zajęć wwr – osoba, która
    • ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub,
    • ukończyła studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
    • ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub;
    • ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy;
  • w ramach zajęć rewalidacyjnych – osoba, która
    • ukończyła studia lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, lub
    • posiada wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki oraz przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Ramowy program kursu

zajęcia odbywają się w godz. 9.00-16.45 (zakończenie ostatniego dnia o godz. 14.00)

  • modulacja sensoryczna – charakterystyka obszaru przetwarzania informacji sensorycznej.
  • modulacja sensoryczna – kliniczny obraz zakłóceń. dieta sensoryczna jako program naprawczy.
  • próby kliniczne: ruchy gałek ocznych, lateralizacja, próby oralne
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych prób obserwacji klinicznej+ film
  • aspekty fizjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem z zakłóceniami przetwarzania sensorycznego.
  • próby kliniczne: pozycje antygrawitacyjne, test Schidera, rotacja głowy w pozycji czworaczej
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych prób obserwacji klinicznej+ film
  • mózgowe porażenie dziecięce w świetle teorii si-specyfika pracy terapeutycznej
  • wolne ruchy rąk, krążenie ramion, tułowia stabilizacja centralna
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych prób obserwacji klinicznej + film
  • zakłócenia przetwarzania sensorycznego i specyfika pracy z dziećmi z zespołem downa
  • próby kliniczne: równowaga dynamiczna, statyczna kokontrakcja,
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych prób obserwacji klinicznej+ filmy
  • kontrola posturalna
  • próby kliniczne: próba palce-kciuk, próba palce-nos, diadochokineza
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych prób obserwacji klinicznej+ i filmy
  • różnicowanie sensoryczne – charakterystyka obszaru
  • różnicowanie – kliniczny obraz zakłóceń
  • próby kliniczne: łapanie i rzucanie piłki, próby na koordynację dla starszych dzieci, skoki, niepewność grawitacyjna
  • analiza obrazu klinicznego dla prezentowanych prób obserwacji klinicznej+ i filmy
  • praksja
  • zakłócenia funkcjonowania sensorycznego u dzieci z zespołem kruchego chromosomu
  • testy jako próby kliniczne: test identyfikacji palców, test lokalizacji bodźca dotykowego, test grafestezji analiza wyników
  • jakościowa analiza poziomu wykonywania testów, analiza przypadków klinicznych i film
  • trudności w uczeniu się.
  • testy jako próby kliniczne: test przekraczania linii środka ciała, test obustronnej koordynacji ruchowej. analiza wyników
  • jakościowa analiza poziomu wykonywania testów, analiza przypadków klinicznych i film
  • zaburzenia uwagi u dzieci z ADHD w świetle teorii si
  • ADHD
  • testy jako próby kliniczne: test kinestezji, test oczopląsu porotacyjnego + analiza wyników
  • jakościowa analiza poziomu wykonywania testów, analiza przypadków klinicznych i film
  • rozwój małego dziecka w świetle teorii si
  • małe dziecko- zakłócenia procesów samoregulacji.
  • testy + analiza wyników: kopiowanie wzorów, równowaga, różnicowanie
  • jakościowa analiza poziomu wykonywania testów, analiza przypadków klinicznych i film
  • procesy samoregulacji w aspekcie sensorycznym
  • programy domowe diety sensorycznej dla małego dziecka
  • obraz zaburzeń rozwojowych w spectrum autyzmu.
  • zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dzieci z autyzmem.
  • trening słuchowy
  • stymulacje słuchowe w pracy w terapii si
  • zakłócenia umiejętności komunikacyjnych w świetle teorii si
  • wspomaganie metodą si dzieci z FASD
  • koordynacja ruchowa
  • warunki pracy gabinetowej- sprzęt terapeutyczny
  • myślenie kliniczne w postępowaniu diagnostycznym przebiegu procesów
  • ćwiczenia: analiza arkuszy diagnostycznych pod kątem doboru prób i testów do poszczególnych obszarów zaburzeń si
  • postępowanie diagnostyczne zakłóceń procesów si dla małych dzieci.
  • zasady diagnozy dzieci z poważniejszymi zakłóceniami rozwojowymi.
  • techniki wyciszające w terapii si
  • plany terapii.
Termin kursu

2025.03.22

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.