Miejsce kursu
Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego „Promyk Słońca” 50-088 Wrocław, ul. Swobodna 8a
Prowadząca
Ewelina Kordiak – Gołębska – Neurologopedka i terapeutka zaburzeń mowy, polonistka, trenerka. Współpracuje z SWPS we Wrocławiu, Wyższą Szkołą Milenium w Gnieźnie i placówkami oświatowymi na Dolnym Śląsku. Kolejną dekadę prowadzi terapię neurologopedyczną dzieci i dorosłych, zajęcia indywidualne, grupowe, konsultacje dla rodziców oraz szkolenia dla firm i instytucji oświatowych z zakresu komunikacji, zaburzeń mowy, logorytmiki, emisji i higieny głosu. Od 2007 roku prowadzi LOGOCENTRUM, diagnozując i rehabilitując dzieci i dorosłych z zaburzeniami mowy i myślenia, konsultuje osoby występujące publicznie, przyszłych aktorów i dziennikarzy.
Opis
Logorytmika to program ćwiczeń muzyczno – ruchowych, realizowanych z dziećmi z zaburzeniami mowy i myślenia, z zaburzeniami zachowania oraz zaburzeniami słuchu lub wzroku, ściśle podporządkowanych terapii logopedycznej, zwłaszcza korekcji elementów fonicznych wypowiedzi w obu płaszczyznach: segmentalnej i suprasegmentalnej. Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z technikami logorytmicznymi i wdrożenie ich do pracy terapeutów.
Cel
Warsztaty mają na celu przygotowanie uczestników do prowadzenia samodzielnych sesji logorytmicznych. Poprzez połączenie słowa, ruchu i muzyki, logorytmika staje się inspirującym narzędziem wspomagającym terapię, będąc jednocześnie atrakcyjną dla małych podopiecznych. Uczestnicy nauczą się budować scenariusz zajęć logorytmicznych oraz uzyskają niezbędną wiedzę teoretyczną z zakresu mechanizmów mózgowych człowieka odpowiedzialnych za koordynację, naśladowanie, pamięć ciała, wreszcie mowę. Zaprezentowany zostanie materiał filmowy z zajęć logorytmicznych (również indywidualnych) z dziećmi w różnym wieku. Większość ćwiczeń jest autorskich, wykorzystywanych w terapii neurologopedycznej dzieci z szerokim spektrum zaburzeń mowy i myślenia.
Program
Kurs planownay jest w godzinach 9.00-16.30
Wprowadzenie teoretyczne:
- Rys historyczny
- Założenia programowe logorytmiki
- Nuerolingwistyczne aspekty logorytmiki
- Psycholingwistyczne aspekty logorytmiki
- Treści i formy logorytmiki
- Znaczenie logorytmiki w terapii zaburzeń mowy i myślenia
Warsztat pracy terapeuty logorytmiki
- Etapy kształtowania prawidłowego modelu rytmu
- Trening słuchowy – dobór materiałów, pomocy (instrumentarium, materiał muzyczny)
- Specyfika pracy z dziećmi z szerokim spektrum zaburzeń mowy i myślenia
- Logorytmika a praca z dziećmi z zaburzeniami słuchu fonologicznego
- Aktywności integrujące ( dotyk, węch, smak, wzrok, słuch, narząd, przedsionkowy odbierający ruch, propriocepcja
Zajęcia praktyczne
- Budowa scenariusza zajęć
- Program i cele pracy – określanie potrzeb grupy
- Trening (ćwiczenia wyrabiające poczucie świadomego ruchu, ćwiczenia naprężająco – rozluźniające, ćwiczenia rozwijające koncentrację uwagi itd.)
- Wykorzystanie elementów logorytmiki w indywidualnej pracy z dzieckiem
- Pytania indywidualne/ konsultacje
Na razie nie ma opinii o produkcie.