Kurs
"Trudne" dziecko – diagnostyka, terapia i wspieranie rozwoju. Podejście interdyscyplinarne.
-
17 kwietnia 2021, 9.00-14.40
Dostęp do konferencji możliwy będzie również przez 24 godziny po jej zakończeniu.
- adresaci: fizjoterapeuci, psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, lekarze, nauczyciele, studenci, rodzice oraz wszyscy zainteresowani
- 6 godz.
- konferencja online poprzez własny komputer
- czas trwania 6 godz
- możliwość zadawania pytań
- certyfikat ukończenia
- zaświadczenie MEN
Czego się nauczysz
- wykorzystania narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenia zajęć
- poznasz ogólnodostępne aplikacje do tworzenia materiałów elektronicznych przeznaczonych do pracy z uczniami na zajęciach w szkole i w domu.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Wymagania
- komputer podłączony do internetu
Opis
„Trudne” dziecko, czyli jakie? Hiperaktywne, impulsywne, uparte, niespokojne, apatyczne, nadwrażliwe. Takie, którego rozwój psychoruchowy przebiega nietypowo. Z czego wynikają te trudności? Jak sobie z nimi radzić?
Konferencja poświęcona będzie różnym aspektom zaburzeń w rozwoju dziecka mającym wpływ na jego funkcjonowanie. Jej celem jest dyskusja na temat zaburzeń neurorozwojowych, dysfunkcji integracji sensorycznej, zaburzeń zachowania i emocji w szerokim zespole interdyscyplinarnym. Proponujemy podejście holistyczne, dlatego zaprosiliśmy uznanych wykładowców i doświadczonych praktyków z różnych dyscyplin, m.in. medycyny, fizjoterapii, psychologii, logopedii, pedagogiki, dietetyki. Dzięki temu możliwe będzie spojrzenie na zagadnienia związane z rozwojem dziecka z różnych perspektyw oraz przekazanie szerokiej wiedzy z zakresu diagnostyki i wieloaspektowej terapii, z uwzględnieniem najbardziej aktualnych problemów.
Konferencja odbędzie się online. Przewidzieliśmy możliwość zadawania pytań wykładowcom.
Plan konferencji
8.45-9.20 Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka – dr n. med. Adriana Pietraszkiewicz
9.20- 9.40 Dziecko trudne czy niezrozumiane? – dr n. med. Ewa Kalecińska, dr. n. kf. Dariusz Harmaciński
9.40-10.00 Zaburzenia regulacji i tworzenia więzi w pierwszych latach życia dziecka – dr med. Sabine Nantke
10.00-10.20 “Trudne” dziecko w terapii Vojty – wyzwanie dla rodziców i terapeutów – Roland Wittl, IVG instruktor
10.20-10.40 przerwa
10.40-11.00 Wpływ diety na zachowanie dziecka – dr inż. Katarzyna Kowalcze
11.00-11.20 Podejście manualne w regulacji wegetatywnej i emocjonalnej przy astmie oraz modulacja układu nerwowego przez odruch zapalny – D.O. Michel Puylaert
11.20-11.40 Czy to autyzm? Różnice międzypłciowe w obrazie klinicznym autyzmu – mgr Renata Gołębiowska
11.40-12.00 Trudny uczeń czy trudna szkoła? – dr Marcin Szczerbiński
12.00-12.20 przerwa
12.20-12.40 Zachowania autoagresywne u dzieci – mgr Anna Mazurczyk-Peisert
12.40-13.00 Nieśmiałe dziecko czy mutyzm wybiórczy? – mgr Barbara Ołdakowska-Żyłka
13.00-13.20 Zdrowie psychiczne dzieci – zagrożenia i wyzwania współczesności – lek. Ewa Urbanowicz
13.20-13.40 Zaburzenia modulacji w integracji sensorycznej – Tracy Stackhouse, MA, OTR/L
13.40-14.00 przerwa
14.00 –14.20 Trening słuchowy SSP – Safe and Sound Protocol – mgr Karolina Zienkiewicz
14.20 -14.40 Świadomość ruchu – metoda Feldenkraisa w pracy z dziećmi – dr Katarzyna Salamon-Krakowska
Prowadzący

mgr Ilona Brzozowska – Misiewicz
mgr Brzozowska – Misiewicz Ilona, wykładowca akademicki /UG, EUH-E, WSB, PWSNS, SWPS/, szkoleniowiec, autorka licznych publikacji z dziedziny logopedii, właścicielka firmy PROVITA Brzozowska – Misiewicz Ilona, neurologopeda
specjalista wczesnego wspomagania rozwoju,
certyfikowany międzynarodowy nauczyciel masażu Shantala Special Care, terapeuta metody Neurofunkcjonalnej Reorganizacji wg.B. Padovan, ukończony I- IV moduł terapeuta konduktywnej terapii manualnej Sanjo, ukończony I-III moduł